Historia firmy Eagle Transport

 

Firma Eagle Transport została oficjalnie zarejestrowana w 1951 roku choć działalność pod tą nazwą rozpoczęła już w 1948, kiedy grupa zdemobilizowanych polskich oficerów wykupiła kilka starych wojskowych ciężarówek. Przez pierwsze lata służyła głównie Polakom osiadłym po wojnie w Wielkiej Brytanii, pomagając w przeprowadzkach i wykonując drobne usługi transportowe. Dopiero w 1953 rząd jej Królewskiej Mości wydał zgodę na pełny zakres usług, wpisując Eagle Transport na listę firm z pełną licencją transportową.

Image

Od początku lat siedemdziesiątych rozpoczęła się nasza nowa działalność – przeprowadzki międzynarodowe (z Anglii do Polski), obejmujące przewóz mebli i sprzętów domowych. Stało się to możliwe po dojściu do władzy Gierka i tak zwaną odwilżą. Jednak dopiero w 1976 firma w pełni rozwinęła skrzydła. Rozpoczęły się wtedy pierwsze międzynarodowe transporty paczek z Londynu do Warszawy. Paczki z Anglii do Polski musiały być dostarczane do magazynów celnych i dopiero po wnikliwej kontroli wydawane adresatom. Później dołączyły inne miasta i po pewnym czasie nasi kurierzy mieli ustaloną trasę przewozu paczek przez Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków, Warszawę, Łódź i Gdańsk. W połowie lat osiemdziesiątych rozpoczęliśmy inwestycje w Polsce, co pozwoliło nam uruchomić system dostarczania paczek bezpośrednio do domu odbiorcy.

Image

W 2002 roku otworzyliśmy firmę kurierską Eagle Transport Polska z siedzibą koło Kalisza. Usprawniło to w dużym stopniu szybszą dystrybucję paczek w całym kraju jak również rozpoczęcie międzynarodowego przewozu przesyłek kurierskich z całej Polski do Anglii. W tym czasie wprowadziliśmy też 24 godzinny monitoring przesyłek. Dzięki niemu paczki z Polski do Anglii były pod naszą stałą kontrolą, a ustalenie dokładniej lokalizacji przesyłki międzynarodowej, stało się dużo prostsze.

 

Jako kurier międzynarodowy do końca 2009 roku wysłaliśmy ponad 690 tysięcy paczek do ponad 85 tysięcy zadowolonych klientów. Należą do nich między innymi:

  • Zamek Królewski w Warszawie
  • Ambasada i Konsulat RP w Londynie
  • Ambasada Brytyjska w Warszawie
  • Biblioteka Raczyńskich w Poznaniu
  • Anglo-American-Polish Association
  • Medical Aid for Poland
  • Instytut i Muzeum im. Gen.Sikorskiego
  • Instytut Józefa Pilsudskiego
  • POSK
  • Zjednoczenie Polek na Emigracji
  • Narodowe Archiwum Cyfrowe
  • Polish Cultular Intitut
  • Polish Air Force Association
  • Orbis Books

Dużym krokiem naprzód w rozwoju naszej firmy transportowej, były wspominane wcześniej przeprowadzki międzynarodowe między Anglią a Polską. Początkowo były to nieśmiałe próby związane z repatriacją lub łączeniem rodzin. Dopiero od 1989 roku przeprowadzki stały się równie ważną działalnością firmy – kiedy tysiące osób zdecydowało się wracać do kraju. Od początku naszą dewizą była kompleksowa obsługa klienta – obejmująca nie tylko sam transport mebli, sprzętu oraz reszty dobytku, ale również pakowanie, znakowanie i załadunek, a w razie konieczności przechowywanie rzeczy w naszym magazynie.

Dzięki zdobytemu doświadczeniu w międzynarodowym transporcie paczek oraz obsłudze przeprowadzek, otrzymywaliśmy wielokrotnie zadania o niezwykłej skali trudności. Meble i obrazy dla Zamku Królewskiego w Warszawie, których pakowanie wymagało zegarmistrzowskiej precyzji. Stare mapy i wolumeny dla biblioteki Raczyńskich w Poznaniu były pakowane w specjalnie nasączany papier antybakteryjny. Lampy weneckie z 15 wieku dla pana Palikota, który wtedy jeszcze nie był posłem na Sejm, wymagały ażurowej konstrukcji wspierającej połączonej ze specjalnymi uchwytami.

Nie sposób wymienić wszystkich niezwykle ciekawych przedmiotów i mebli, które przewinęły się przez nasze ręce i dojechały bezpiecznie do adresata. Wiele transportowanych przedmiotów było niecodziennych, jak choćby dwutonowy krasnal ogrodowy odlany z brązu, naturalnej wielkości replika dyliżansu, czy pokryta 18 karatowym złotem muszla klozetowa. Przez lata pracy jako międzynarodowy kurier nauczyliśmy się, że nie ma takiej rzeczy, której nie dałoby się prawidłowo zapakować i bezpiecznie doręczyć na miejsce.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że przez naszą firmę przewinęło się wielu pracowników, którzy po zdobyciu doświadczenia sami zakładali własne firmy transportowe – bazując na naszej wiedzy, zdobywanej przez lata prowadzonej działalności.

Podsumowując tę krótką historie Eagle Transport warto zapamiętać kilka faktów.

  • 59 lat pod tym samym adresem w Londynie
  • 35 lat doświadczenia w przewozach paczek – ponad pół miliona przesyłek
  • Firma z międzynarodową licencja transportową oraz członek angielskiego stowarzyszenia przewoźników drogowych RHA
  • Własne biura i magazyny w Polsce – pełna obsługa kurierska
  • 24 godzinny monitoring paczek na całej trasie od nadawcy do odbiorcy
  • Przewozy ładunków według konwencji CMR (Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road)